Acasă

luni, 1 iulie 2013

Manifestație contra liderilor de dreapta - - by Lili Crăciun


Dintotdeauna am fost niște lași care am așteptat să ne rezolve alții problemele. Sau am lăsat problema pe mâine că poate nu va mai fi necesară rezolvarea. După care, dacă lucrurile nu s-au rezolvat de la sine sau nu ne-a convenit cum au rezolvat alții, am dat cu basca de pământ și am acuzat universul că a complotat împotrivă-ne, că n-am avut noroc, că străinii nu ne-au ajutat, că nimănui nu i-a păsat de noi.
Am copilărit cu credința că americanii și vesticii ne-au lăsat din brațe după cel de-al doilea război mondial și că ne-au trădat, aruncându-ne în brațele rușilor și ale comuniștilor. Ba, dacă îmi aduc aminte, circula după 90 o poveste reală în care românilor li se păreau firești ajutoarele venite din străinătate și chiar îi criticau pe vestici că ne trimit cam puține întrucât noi meritam mai mult căci suferisem în epoca dicaturii comuniste și suferința li se datora lor. Aproape că ai fi putut să juri că vesticii și americanii ne erau datori până la moarte, fiecare cetățean care aplaudase pe Ceaușescu ar fi trebuit să primească o rentă viageră de la străini, ca recompensă pentru suferințele îndurate.  
Nu ne-am pus niciodată întrebarea dacă nu cumva nepăsătorii am fost noi. Nu ne-am întrebat cum a fost posibil să câștige comuniștii alegerile din 46 când erau atât de puțini iar noi atât de mulți, de ce am permis să se instaureze cizma rusească și dicatura comunistă fără să protestăm, să luptăm pentru libertatea noastră. Ne-am ghemuit, ascunzându-ne ca niște șobolani, așteptând ca cei câțiva refugiați în munți să salveze o țară întreagă sau căutând cu ochii pe cer avioanele americane salvatoare. Sau chiar trecând de partea comuniștilor căci, de, ce-am fi putut face mai mult!
Nu ne-am întrebat niciodată de ce în 1947 numai 1000 de studenți au protestat împotriva comuniștilor și au susținând greva regală. De ce n-a ieșit o țară întreagă? Nu, nu ne-am întrebat pentru că răspunsul era neplăcut urechilor, pentru că vinovați am fost dintotdeauna noi, românii, care am stat în nepăsare și am așteptat ca altcineva să ne rezolve problemele. Nu vesticii și nici americanii erau datori să ne apere și să ne salveze țara de comunism, daoria era a fiecăruia dintre noi. Am lăsat lucrurile să se rezolve de la sine, unii din incoștiență, alții din lipsă de educație și alții pentru că, nu-i așa, nu ni se poate întâmpla nimic, speram într-un fenomen trecător. Și ne-am pricopsit cu comuniștii pentru aproape jumătate de veac.
N-am conștientizat-o atunci, n-o facem nici azi.
Auzeam prin octombrie, noiembrie anul trecut, tot felul de subțirisme din astea: ”Dă-i dracu, n-au ăstia cum să câștige, sunt niște idioți. Oricum  Ponta e premier din luna mai și n-a făcut nimic din punct de vedere economic, nici alegătorii lui nu-l mai suportă. Și a aluat-o și-n bot și cu lovitura de stat” Drept urmare, n-am făcut nimic decât această țuguiere intelectuală din vârful buzelor și al peniței. Iar în decembrie ne-au trăznit uslașii cu 70% din voturi de partea lor. După care am dat vina pe vreme, pe soare, pe morții din Teleorman, pe fraude  și pe ghinion. Pe noi, pe neimplicarea dreptei, pe non-combat, nu.  Da, o fi furat USL- ul dar nici dreapta nu a fost vigilentă, da, o fi votat morții dar în fiecare sală de vot era și un reprezentant de-al dreptei, ăla ce mama dracului o fi păzit? Da, ei aveau Antena 3 da și dreapta avea B1 și Nașul TV, unde erau cei de dreapta să dea cu ei de pământ? Unde erau candidații dreptei pe teren în campanie să stea de vorbă cu fiecare om, să-i explice de ce a fost nevoie de tăieri, de măsuri drastice? Și-au pus doar niște bannere, au răspândit fluturași și gata? Iacă-tă rezultatul!
Acum se pare că procedăm la fel, ăia se laudă cu rezultate economice care nu există dar nu este nimeni să-i combată. Nu-i văd pe cei de dreapta la televizor, OK, să zicem că nu-s primiți, fă frate ziare în fiecare județ și adu la cunoștință măgăriile ăstora, distribuie-le gratis că țața Leana o mai citi ceva din ele când o înveli borcanul cu murături.
Pregătesc ăștia o maculatură de constituție care ne va întoarce înapoi în 1946 și dreapta umblă prin țară, face conferințe cu simpatizanții, se joacă de-a unirea, se atacă unii pe alții. Unde sunt forțele de dreapta să se lege cu lanțuri pentru a apăra democrația și statul de drept care sunt pur și simplu înjunghiate de aceste proiect? Perdele de fum, vorbe, principii dar faptic nimic.
Iar liderii dreptei? Zici că-s niște domnișoare de pension care așteaptă pețitori dar nu fac nici un pas către ei că nu se cade, educația nu le permite. Fiecare e cel mai deștept, e cel mai de dreapta și doar în jurul lui se poate face unirea. Ne-am uni dar numai dacă eu sunt șeful că am cel mai multe voturi, ba eu voi fi șef căci sunt cel mai adorat de cei de dreapta, ba noi vom fi șefi căci nu am mai fost la guvernare și suntem curați, ba noi că ne-am săturat și de voi dar și de voi așa că mai albi ca noi nu există. Fraților, uitați-vă bine la procentele voastre, la unii mai multe dar în nici într-un caz suficiente, la alții cam pe la pragul electoral, alții chiar sub prag și dacă n-o să conștientizați că nici unul dintre ele nu vă va aduce la guvernare, așa împrăștiați în șapte zări cum sunteți, lăsați-vă de politică. Fie nu aveți viziune, fie sunteți rău intenționați și nu vă pasă de noi sau de viitorul acestei țări.
De aceea spun că mi-aș dori să organizez o manifestație nu împotriva Usl-ului (s-o facă cei care i-au votat și care-s acuma nemulțumiți) ci una împotriva liderilor de dreapta. O manifestație care să le transmită să se închidă dracului odată într-o cameră, să se păruiască cât doresc, să-și învinețească ochii dar să nu iasă de acolo până nu vom vedea fum alb. Să iasă toți și să-l prezinte cu ”habemus lider” pe cel care va conduce dreapta, indiferent cum îl cheamă, unul care să lupte împotriva USL-ului.
Căci dacă nu le cade extrem de repede liderilor dreptei vălul feciorelnic de pe ochi, dacă nu renunță la orgoliile de-a împărți praful de pe tobă, ăștia or să treacă Constituția prin referendum cu brio (iată că CCR pare că s-a cumințit) și la revedere și-un praz verde, 50 de ani vor sta socialiștii la guvernare. Iar peste 50 de ani vom da iarăși vina pe univers, pe soare, pe străini sau pe ghinion pentru asta.

Autor: Lili Craciun

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu