Acasă

luni, 18 martie 2013

Noo49 - eliberat




În 9 martie 2013 publicam în Politicstand articolul ”Atenție, ilegalistul se întoarce” previzionând că recursul Parchetului ce urma a fi judecat în 18 martie va fi respins întrucât motivele de recurs erau cam subțirele din punct de vedere al prevederilor Codului Penal și al prevederilor Codului de Procedură Penală și că Adrian Năstase va fi eliberat. S-a întâmplat.
Nu voi mai relua cele scrise atunci, cine dorește poate citi aici: http://politicstand.com/atentie-ilegalistul-se-intoarce/
Am revenit astăzi doar pentru a pune în discuție modul în care a ieșit din pușcărie fostul premier al României. Cu capul plecat, rușinat? Ca un condamnat care a fost doar eliberat condiționat? Nu, a ieșit ca un erou, cu fruntea sus. Iar televiziunile s-au călcat pe picioare să-i audă vocea, să-l întrebe cum se simte, el gratulându-i pe toți cu o amânare, o promisiune că vor sta de vorbă pe larg peste două-trei zile. 
După ce televiziunea română a permis ca pe pagina oficială să fie publicată integral scrisoarea lui Andrei Năstase, fiul celui încarcerat, un fel de rugă adresată justiției române de a-i elibera tatăl, presărată cu versurile lui Adrian Păunescu, astăzi deținutul N0049 a fost dus din penitenciar către casa sa din Zambaccian cu mașina personală dar, atenție, însoțită de o salvare și de un întreg alai. 
N-am nimic cu eliberarea lui Adrian Năstase, a îndeplinit condițiile eliberării condiționate, foarte bine, să fie eliberat. Sper că justiția a analizat dosarul acestuia și a dat o sentință corectă. Aș putea spune că niciodată Năstase nu a dat dovezi de îndreptare căci nu s-a recunoscut niciodată vinovat, chiar și astăzi, în fața judecătorilor a declarat că este ”deținut politic.” Dar atâta vreme cât justiția s-a pronunțat, ce rost au comentariile mele?
Nu pun în discuție că deși ne-a înnebunit cu termenul de ”deținut politic”, preluat de Antene și de reprezentanții USL (chiar și de actualul Premier, Victor Ponta) nu s-a adresat niciodată CEDO pentru un proces inechitabil și injust. Sau că s-a considerat nevinovat dar a plătit prejudiciul de 750.000 EURO Inspectoratului de Stat în Construcții, prejudiciu rezultat din infracțiunea pentru care a fost condamnat.  Din nou, nu sunt eu în măsură să contest o sentință definitivă și irevocabilă și vreau să cred că justiția a fost corectă și imparțială când a admis eliberarea condiționată a deținutului cu nr. N0049. Să-i fie de bine liberarea și să se bucure de ea.
M-am supărat doar de ceea ce a făcut televiziunea română  ieri. Televiziunea Română este cea la care cotizez și eu și fiecare cetățean al României, fie că mă uit fie că nu. În aceste condiții, când sunt unul din sponsorii acesteia, am dreptul să îi cer socoteală de modul în care înțelege să fie și televiziunea mea. Ori eu personal și cred că nu numai eu, m-am simțit manipulată și înfuriată când am văzut scrisoarea lui Andrei Năstase publicată integral pe pagina oficială a TVR. Dacă era o scurtă știre (”fiul fostului premier Adrian Năstase a scris pe blogul său personal o rugăminte adresată justiției de a-i elibera tatăl”) poate că aș fi înțeles, era într-adevăr o știre procesul de astăzi și o mică  intervenție nu strica nimănui. Sau dacă scrisoare era publicată pe o televiziune privată, treaba patronului. Dar să pubici integral scrisoarea, tu – TVR - cu tot cu versurile lui Adrian Păunescu mi s-a părut o jignire adusă propriei mele inteligențe și o jignire adusă miilor de nemulțumiți la adresa sistemului de justiție care scriu scrisori Instituțiilor publice (și televiziunea română este una din ele) și nu li se răspunde niciodată. Sunt pur și simplu aruncate la gunoi. Cu ce-i mai în drept fiul lui Năstase să i se publice scrisoarea pe pagina Televiziunii române decât alții? Am atunci pretenția ca Televiziunea Română să publice de azi încolo toate scrisorile trimise de familiile celor condamnați și care solicită clemența justiției. Pentru o atitudine egală și nepartizană.
M-a mai supărat faptul că Năstase a ieșit din pușcărie fiind însoțit până acasă de un întreg alai, ca o mare vedetă. Oricum a fost chiar amuzant ce mișto face Năstase căci în drumul lui către casă a oprit alaiul la o clinică privată unde a intrat și i-a lăsat pe toți cu ochii în soare. Poate o fi bolnav omul, nu zic nu, dar nu cred că era atât de bolnav încât era o urgență care nu suferea amânare până mâine. Nu, gestul său a fost deliberat, de om trufaș, în care toți să stea după domnia sa, că așa are chef. A arătat cine este stăpânul.
Lumea se întreabă ce va face Adrian Năstase mai departe, ziariștii toacă problema că nu poate să facă nimic în politică căci are acea pedeapsă complementară – interzicerea de a alege și a fi ales într-o funcție publică. Am scris și despre asta, în același articol menționat mai sus. O mai spun odată: Atenție la proiectul de lege aflat în dezbatere la Senat și Camera Deputaților, inițiat de deputatul Mădălin Voicu. Stați cu ochii pe parlament să vedem ce se va întâmpla cu respectiva inițiativă care i-ar deschide lui Năstase drumul înapoi spre marea politică. Am făcut previziuni dar mi-e să nu se îndeplinească așa că mă abțin să le mai fac. Doar atenție, mare atenție la zilele și lunile următoare!   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu