Acasă

marți, 6 august 2013

Agramatismul filosofic - Cimilituri de vară


E vacanță, lumea bună este la Mamaia, Maiami, Machu Pichu, Malibu sau la Mama în fundul grădinii. Am ales pentru dumneavoastră câteva perle din gura aurită a politicienilor români. Dacă ei se distrează, noi de ce nu? Puteți completa lista perlelor, după cum vă este voia. Și nu țipați că am scris Maiami, dacă merge ză madăr și ză fadăr, merge și Maiami.
Nicolae Vacaroiu, politician, fost Președinte al Senatului, fost Prim Ministru al României: ”Nu facem privatizare de dragul privatizării, ci din contra”. (n.a – ”din contra”, adicătelea din ură față de privatizare? Aici este o întreagă teorie filosofică: Din contra cui, a cui contră… Oare ce o fi vrut să spună de fapt Nicolae Văcăroiu?)
Florin Georgescu, fost ministru al finanțelor: ”Lumea are voie să aibă 2 conturi: un cont în lei, un cont în valută și un cont de investiții. Mai mult nu.” (o altă filosofie a artimeticii în care 2 nu este întotdeauna 2 dar poate fi egal cu trei. Sau poate…? Teoria ar putea să includă și faptul că putem avea 2 conturi care sunt de fapt 3 dar nu avem ce pune în ele. Sau poate… nici nu trebuie, e important că putem.)
Cornelui Vadim Tudor, fost Președinte PRM, deputat/senator/europarlamentar: Eu aș putea să fiu președinte pentru o zi, dar o zi polară de șase luni”. (și eu aș putea dacă extratereștrii m-ar vrea iar ziua stelară sunt sigură că este mai lungă decât cea polară. Observați ”aș putea”, dl. Vadim încearcă să ne zică că nu este președinte pentru că nu vrea nu pentru că nu ar putea. A putea și a vrea, două verbe care fac viața lui Vadim – sau o făceau – trepidantă. Iar viața noastră amuzantă cu CVT)
Adrian Nastase, fost președinte PDSR, fost Prim Ministru, actualmente pușcăriaș liberat condiționat: ”Primul rezultat notabil al acestor doi ani este acela ca încă mai guvernăm.” (n.a. – dintotdeauna teoria filosofică a stângii a fost manipularea fraierilor și cred că ăsta a fost sensul cuvintelor lui AN. Sigur, nu i-a folosit la nimic această teorie filosofică dar e interesantă sinceritatea acestuia)
Augustin Griguta-Botis, senator PDSR: ”În decembrie 89 securitatea s-a umanizat prin aderarea la noua putere”. (n-a. – o teorie filosofică care îmi dă frisoane. Umanizarea se petrece doar dacă aderi la ceva, undeva, cândva? Și mai este un sens: s-au umanizat până când au pătruns în toate structurile, sunt aici, printre noi, peste tot. Ei s-au umanizat, pe noi ne-au dezumanizat)
Viorel Catarama, fost lider PNL: ”Sunt aicea printre noi, în aceasta sală, tineri care au murit în revoluția din decembrie 1989.” (n.a – ca să nu mai spuneți că morții din Teleorman, votanții lui Dragnea, nu au istorie. Iată un înaintaș. Filosofia morților vii, murim dar existăm când este nevoie de noi)
Ion Iliescu, fost Președinte al României: ”Cioran a fost un tip de reflecție, pe când eu sânt un tip de acțiune, încă din tinerețe am ars pentru activitățile sociale…” – (n.a.  – off, n-a fost vâlvătaia destul de mare că am fi avut și noi un alt viitor. Atâta ardere că ne-am săturat și tot așteptăm scrumul. O să filosofăm atunci, liberi…)
Emil Constantinescu, fost președinte al României: “Nu am facut afirmații generale, ci dimpotrivă am făcut afirmații de sens opus”. (n.a. – am înțeles, voi nu? E cam tot în spiritul filosofie lui Văcăroiu, ceva este așa dar nu este de sens opus. Câtă profunzime…)
Mircea Geoană: ”Democrația te obligă să stai până la ora 1 dimineața și să vorbești la Antena 3”. (n.a. – la așa o teorie, așa o poreclă, practic nu noi i-am spus Prostănacul ci și-a lipit singur denumirea pe fruntea democratică obligată să stea până dimineața la Antena 3. Iar uneori și la Vântu…)
Varujan Vosganian: ”Încă nu am stabilit care va fi contribuția fiecăruia la diminuarea contribuțiilor.” (n.a. – frumoasă teorie, oare dl. Varujan o fi înțeles ce a vrut să spună? Pentru că sincer, eu chiar vreau să contribui la diminuarea contribuțiilor, va fi din partea mea o contribuție maximă pentru o contribuție minimă spre zero.)
Marean Vanghelie: ”Nu știu la ce echipa joacă Patapievici, v-am spus că stau prost cu timpul.” (n.a. – nu râdeți, este o profunzime marca Vanghelie, timpul lui este în contradicție clară cu Patapievici. Și cu timpul meu). Despre Marean și vorbele lui de duh ar trebui să scriu o carte, nu mă pot abține să nu mai dau un citat profund, care a lăsat urme în conștiința mea: ”Un partid nu poate fi condus decât prin conducerea lui.”
Valeriu Zgonea, Președintele Camerei Deputaților: “Eu sunt din orașul lui Mihai Viteazul. Dacă ei vor să ridice acolo steagul cu care au plecat cu colegul meu, Mihai Viteazul, acum câteva sute de ani să cucerească niște drepturi împotriva ungurilor, pe mine nu mă deranjează.” (ca să înțelegem gândirea atât de contorsionată a dlui Zgonea să amintim contextul cuvintelor lui – un steag secuiesc de mari dimensiuni arborat la Baraolt. Sigur, și eu am fost colegă cu Mihai Viteazul la grădiniță dar nu mă crede nimeni la fel cum strămoșii mei sunt Adam și Eva)
Elena Băsescu, europarlamentar: ”Poți să ai și eșecuri, poți să ai și succesuri” sau “Pot să fie oameni care nu vor să vorbesc cu tine”. (n.a. – curat limbă română, coane Fănică!)
P.F. Teoctist, Patriarhul României: ”Și preoții, ca fel ca fotbaliștii, intră în joc cu un veșmânt, ceea ce înseamnă că sunt multe asemănări între noi” (n.a. – dar regulamentul, nu se respectă și regulamentul – alea 10 porunci? Sau numai la venituri sunt asemănări!)
Crin Antonescu, președintele Senatului, lider PNL: “Da, sunt Albă ca Zăpada şi suntem mai multe albe…” (și noi suntem mai mulți negri, vedem ce iese din bătălia albelor cu negrele. Sper ca de data asta să câștige negrele, într-un șah mat la Crin Antonescu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu